Gün geçtikçe artan dijital platformlarla birlikte, markalardan bahsedilme oranları da arttı. Markalara dair en fazla yorumun yapıldığı dijital platform ise sosyal medya uygulamaları. Sosyal medya verilerine profesyonel yaklaşan ve verileri doğru analiz eden firmalar, her zaman öne geçiyor. Bu firmaların tercih ettiği profesyonel yöntem ise Sosyal Medya Dinleme! Bu içeriğimizde sosyal medya dinleme nedir ve nasıl yapılır, ne gibi sonuçlar alınır, bu detaylara değineceğiz.
Sosyal dinleme olarak da ifade edilen bu süreçte firmalar, hedef kitlesinin ihtiyaçlarını ve yorumlarını doğru analiz ederek, içgörü raporları oluşturuyor ve itibarına katkı sağlıyor. Bu yöntemle firmalar; kişiler, ürün veya marka hakkında dijital ortamda neler söylendiğini, nasıl yorumlandığını tespit edip değerlendirmektedir.
Bu süreç, verileri izlemek ve aksiyon almak için değerlendirme yapmayı içerir ve öne çıkan bazı detayları bulunmaktadır.
İşte sosyal medya dinlemenin öne çıkan bazı detayları:
Sosyal dinleme, ilgili hedef kitlenin firmaya; ürünleri, yetkili isimleri, markaları hakkındaki görüşlerini bildirir. Bu bilgiler, müşteri hizmetleri, ürün yönetimi, hizmet detayları gibi bir çok sürece stratejik katkı sağlar.
Sosyal medya analiziyle elde edilen verilerle, kampanyalar hazırlanabilir, ilgi çekici içerikler oluşturulabilir, rakipler ve sektör hakkında neler konuşulduğuna dair bilgi edinilebilir. Hatta sosyal medyada hedef kitlenin ilgilendiği profiller tespit edilerek, marka elçileri belirlenebilir.
Olasılıklarla değil verilerle çalışın!
Unutmayın, olasılıklar veya hissedilenler yerine verilere dayalı stratejiler oluşturmak, firmalar için her zaman daha faydalı olmuştur. Örneğin, müşterilerin nasıl hissettiğini tahmin etmeye gerek kalmadan, müşterilerin sosyal medyada yaptığı yorumları inceleyerek, pazarlama ve operasyonel kaynakları daha verimli kullanabilir, etkili kampanyalar ve stratejiler oluşturabilirsiniz. Yani aslında sosyal dinleme sonuçlarıyla müşterileriniz, kendinizi geliştirmenize yardımcı olabilir.
Sosyal Medya Dinleme nasıl yapılır?
Hem geniş kapsamlı tarama yaparak markanızdan bahsedilen içerikleri tespit etmek hem de tespit edilen verileri doğru analiz etmek, profesyonel bir süreç gerektirmektedir. Bu süreçte en doğru yöntem, profesyonel bir araç ve profesyonel bir ekipten destek almaktır.
Bu süreçte size destek olabilecek DigiLUP platformunu yakından tanımak için ücretsiz demo çalışmasını hemen başlatabilirsiniz: digilup@medyatakip.com